24 novembra, 2013

DIY - Adventný kalendár


A je to oficiálne tu!
Teda, možno ani nie. Len ma pochytila obvyklá novembrová vianočná pochabosť, ktorá zvyčajne opadne hneď začiatkom decembra. A keďže som úspešne "zmeškala" halloween, tak budem v predstihu aspoň s Vianocami.
Napadlo mi veľa vianočných DIY projektov, a tak som si na začiatok vybrala adventný kalendár. Áno, áno, mám pomaly 23 rokov, no nehanbím sa za to, že adventný kalendár je jednou z tých vecí, ktoré mi každoročne robia radosť. Namiesto nedeľnej chvíľky poézie som si spravila nedeľnú tvorivú dielňu a skoro som ten kalendár aj dokončila. (Vysvetlenie slovíčka "skoro" sa dozviete o malú chvíľu.)



  1. Rôzne druhy stužiek, špagátikov, mašličiek
  2. Farebné výkresové papiere
  3. Nožnice, lepidlo, pravítko, ceruzku, rôzne druhy ozdôb: vianočné dekoračné predmety, tempery, trblietky - v podstate všetko, čo doma nájdete a môže sa hodiť ako ozdoba
  4. Z farebného papiera povystrihujeme malé obdĺžniky (také, akej veľkosti chceme mať jednotlivé políčka) + povystrihujeme aj iné ozdoby


Postup je pomerne jednoduchý. Vystrihnuté obdĺžniky papiera (ja som použila rozmer 9x7) tvoria jednotlivé dni. Z iného kúska papiera či látky vytvoríme malé vrecúško, a prilepíme k pripravenému papieru. Do tohto vrecúška neskôr vložíme malé prekvapenie. Papieriky očíslujeme a ozdobíme podľa vlastného vkusu (ako vidíte môj vkus sa zhoduje s vkusom 5-ročného dieťaťa). Takto pripravené kartičky zvrchu odierkujeme a stužkou pripevníme na špagátik. Ten zase zavesíme kdekoľvek chceme mať hotový kalendár.



A teraz k vysvetleniu slovíčka "skoro", ktoré som použila v kontexte dokončovania kalendáru. Ako dobre vieme, adventný kalendár odpočítava dni, ktoré zostávajú do Vianoc. Nuž, po niekoľko hodinovej sodome-gomore, s rukami zababranými od temperiek, lepidla a s trblietkami až za ušami, som bohužiaľ došla len po číslo 12. Spomenula som si, že aj tak tento čas trávim na intráku, a tak je táto vianočná ozdoba celkom zbytočná!

Mám teda polovičný adventný kalendár. Nedeľa bola úspešná a tvorivá. 
A potom nájdem v kuchyni toto:


DOVI DOPO!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára