24 júla, 2013

DIY - multifunkčná vázička :)

     Aj celkom nudné veci sa dajú upraviť tak, aby boli prívetivejšie na pohľad. Raz za čas príde na človeka kreatívna chvíľka, múza ho kopne rovno do zadku a zrodí sa nápad. V hlave síce často vyzerá omnoho lepšie ako po jeho zrealizovaní, no aj snaha sa cení :) Tak sa zrodila malá vázička, ktorá sa dá použiť na kvietky, bižutériu alebo niečo podobné. Ja ju používam ako držiak na dekoratívnu kozmetiku a kozmetické štetce :)
  • malý kus akejkoľvek látky, ktorá sa nám páči - ja som použila starý zostatok zo šiat, ktoré mi mamina šila na stužkovú :)
  • čistú sklenenú nádobu - použila som starú vianočnú sviečku, vybrala vosk a vyčistila
  • nitku podobnej farby akej je látka
  • ihlu
  • nožnice
  • a stuhu ľubovoľnej farby (samozrejme, zabudla som ju odfotiť)
    
  1. Z látky odstrihneme primerane hrubý pásik (môže to byť vrch čipky ako v mojom prípade, ale môže sa použiť ľubovoľná iná látka), ktorý priložíme po obvode nádoby, odmeriame jeho dĺžku a odstrihneme. Hrúbka by mala byť primeraná veľkosti nádoby. 

  2. Taktiež priložíme po obvode nádoby aj stuhu. Tá musí byť dlhšia ako odstrihnutá látka, aby sa neskôr dala zaviazať do mašle. 

 3. Stuhu položíme do stredu odstrihnutej látky tak, aby sa dala prekryť vyčnievajúcim kusom látky. Takto ohnutú látku a prikrytú stuhu si prichytíme špendlíkmi a ručne prišijeme tak, aby sme vytvorili akýsi tunel, v ktorom máme stuhu. POZOR, aby sme neprišili stuhu o látku. Tento krok môžeme robiť aj bez stuhy vo vnútri spomínaného tunela a potom ju tam navliecť.  




     4. Nakoniec stuhu s látkou uviažeme okolo nádoby to tvaru mašle, látku okolo stuhy mierne nazberkáme, aby samotná mašľa vpredu vynikla.


    PS: Moje vysvetľovacie schopnosti sú pravdepodobne úplne mizerné. V podstate sa dá hocijaká nádoba premeniť na krajšiu, keď okolo nej uviažete akýkoľvek zdrap látky, alebo mašle. Základom je využiť to, čo máme doma k dispozícii. Vhodné aj ako "handmade" darček pre lenivcov ;)

DOVI DOPO

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára